X faktor (svart) o grön

Har inga svarta bilder att komma med så här blir det grönt för hela slanten.
Den första bildens blomma vet jag inte vad det är. Kanske en daggkåpa?
_MG_9449
Sedan kommer några bilder från mitt älskade lilla växthus
Kronärtskockans vackra knopp
IMG_0337
Fikonplantans blad
IMG_0933
och sist olivblad från plantan jag fick av väninnan som tröst när min älskade pappa hade dött förra våren.
IMG_0918
Det ska bli spännande att se hur de har klarat sig i vinter.
Detta är mitt bidrag till tävlingen svart o grönt på Moseplassen.com

11 tankar om “X faktor (svart) o grön

  1. Alchemilla mollis, marikåpe (på norsk) En flott staude med nydelig limegrønne blad. Fin kontrastplante til f.eks mørke stauder! Er det artisjokkblomst, nr. 2?
    Ønsker deg lykke til!

  2. Den där kronärtskockan ser väldigt lockande ut att odla. Jag har odlat det en gång för länge sedan men så mycket löss som de fick har jag inte sett någon gång så jag har bestämt att inte odla dessa men… Man kan ju ändra sig 😉

Lämna en kommentar