Gräsänkenöjen

Ja så kan man sammanfatta detta inlägg. Mannen är på Island och kör MC med MCraft och Berra Marcusson. En resa som så när blev inställd för S del när han mindre än en vecka innan avfärd trillade ner från en kanande stege ner i betonggolvet från 3-4 m höjd. I bland är turen med, lite ont här och där men inga direkta skador. Vågar inte ens tänka på vad som kunde ha hänt.

För min del har det vart mest jobb sedan han åkte. I torsdags var jag visserligen ledig och passade på att roa mig hos tandläkaren med lite rotfyllning. Inte så farligt som det låter, tanden var i det närmaste död och jag klarade mig utan bedövning. Nu blir det en månads väntan innan den ska fyllas permanent.
I lördags var jag på bypub hos grannarna och det får ju läggas på nöjeskontot det med. Idag har jag vart ledig och tagit det väldigt lugnt, vaknade med rejäl huvudvärk och snuva. Inte en sjukskrivning till, har ju knappt kommit igång sedan sommarens febervirus. Det får bli medicin och jobb i alla fall, hoppas det inte blir värre än så här.

Min största oro när jag är ensam hemma är att det ska komma in möss. Ja visst låter det knäppt men är man näst intill livrädd för de små otäckingarna så är det problem. Visst med sunda förnuftet förstår jag att de inte är farliga men vad hjälper det. När det till på köpet redan har fångats två i köket veckan innan han åkte så kanske ni kan förstå mitt problem. Ena sonen tyckte att jag hade det bra som inte hade större problem än så. Och visst det kan jag hålla med om. Sedan var det en granne som tyckte jag skulle vara mer orolig för att något skulle krångla, som vattenpumpen eller så. Men då borde ju halva byn vara orolig när S är på vift för det är ju till honom de ringer med bland annat sådana problem. Nu är det inte långt kvar tills han kommer hem, på onsdag är han hemma igen.

Nu blir det sängen och lite surf på plattan innan John Blund

One thought on “Gräsänkenöjen

Kommentera

