Midsommar

Midsommar har vart så lugnt och skönt. Jobbat lite med betoning på lite, tre och en halv timma på midsommaraftons kväll och fyra timmar på midsommardagens morgon. Men nu är det slut på min halva sjukskrivning och det blir till att jobba fullt i tre och en halv vecka innan semestern. I övrigt har vi bara vart här hemma och småpysslat med lite av varje.
I natt när mannen kom och la sig hade termometern gått ner till 4° och risken för nattfrost var stor. Upp ur sängen och ut för att täcka över och stänga till. I växthuset hade det vart som kallast +5° men enligt en granne hade det ute vart -0,9° någon gång på natten. Hade ju vart väldigt tråkigt om det frös nu när allt är utplanterat.
I dag har jag fixat lite mer plats för pelargonenrna utanför växthuset och så har det blivit lite omplanteringar. Rabarberbladet jag gjutit blev riktigit bra. Har gjört det flera gånger innan men aldrig med ett så här stort blad.
Fick en underbart vacker bukett av en vän i torsdags. Tack snälla du för den.IMG_3965

IMG_3969

IMG_4048

 

IMG_4053
Buddleja, fjärillsbuske

IMG_4027
Honungsrosen jag planterade förra året blommar så fint.

IMG_4073

IMG_4077
Fick en begoniaknöl av en annan mycket god vän förra året, jag lyckades klara den över vintern och nu blommar den så fint.
IMG_4002

IMG_4080

IMG_4082

IMG_4088
Stjärnflocka

IMG_4093

IMG_4096
Pelargonen Selma blommar så fint nu.

IMG_4104
Min utökade pelargonhylla

IMG_4106
Rabarberbladet
IMG_4108

Kommentera

