Blommor i min trädgård

I år är allt så tidigt, de blommor jag brukar plocka till midsommar blommar redan nu. Vår trädgård är dåligt skött men ändå blommar det så fint. När kroppen inte riktigt vill det som jag vill får jag stå ut med det som blir. En del av det orensade skyller jag på en vattenledning som ska grävas ner mellan hus och ladugård rätt igenom perennrabatten. Det är ju inte hela sanningen men ändå skönt att skylla på något.
IMG_3384

IMG_3388

IMG_3389

IMG_3398

IMG_3402

IMG_3407

IMG_3417_1
Pelargonerna är på god väg att blomma
IMG_3437

IMG_3453
Alen i Kilanda från en liten kvällstur i lördags.
IMG_3460
Passade på att redigera lite bilder och blogga medan jag väntade i försäkringskassans kö. Startade som nr 210 med en beräknad kötid på 14 min och nu var det klart och det är dax att försöka få till ett samtal med läkaren om min arbetstid i nästa vecka då jag ska börja jobba halvt. Det generella är att jobba halva arbetstiden per dag oavsett om ett pass är 4 eller 10 timmar. Hoppas på ett nytt läkarintyg där jag kan jobba varannan kort tur och halva de långa. Fortsättning följer.

Kommentera

