Vår/vinterförkylning

Jaha då var man hemma från jobbet igen. En elak förkylning har hittat mig, längesedan jag var så däckad. Har sovit bort hela förmiddagen. Mitt minne är kort men jag kan inte minnas att jag vart förkyld tidigare den här vintern. Hoppas att jag inte smittat familjen. Peter har vart hemma och med tanke på hans uteliggarprojekt tror jag att en förkylning skulle vara extra ovälkommen. Kanske att all frisk luft håller honom frisk.

Lite vår/sommar planering har jag i alla fall orkat med. Har legat i sängen och kollat på grönsaksfröer att beställa men bestämde mig för att det nog får bli lite fysiska inköp i någon butik när förkylningen har klingat av. I förra veckan beställde jag bladkaktus sticklingar från Epigrow.com I fredags kom ett mail om att beställningen hade kommit men att de avvaktade varmare väder. Nu när det är varmare hoppas jag att de kommer under veckan, ska bli så spännande.

Tänker också titta igenom lite bilder inför Fotogruppens utställning på repslagarmuseet i mars. Om jag gör det en liten stund i taget kanske jag klarar mig från huvudvärken.

En bild på garagetaket från förra veckan. Vackert men farligt om man går under.
IMG_2925_edited-1

Kommentera

