Höst i växthuset

I dag åkte resten tomatplantorna o lite annat ut från växthuset. In kom solstolarna med bord, så nu blir det växthusmys igen.
Ska tvätta växthuset när det kommit frost så att de sista odlingarna har förpassats till komposten eller flyttat till varmare lokaler. Nästa lediga regnfria dag blir det rensning av övriga odlingar.


Vart hos min bror och fotat lite nötkreatur också, hade tänkt en liten serie på tre svart/vita kobilder till utställningen på Nödinge bibliotek. Skrivaren och jag har lite olika åsikter om hur det ska se ut så det blev bara två. En bild kommer här i stället och då i färg.

På väg till brorsan passerade jag all´en i Kilanda så det blev några bilder där också.

Sist en bild på rosen som jag tänkt ska få bo i potatislandet över vintern. Vi får se hur det går. Hoppas, hoppas för jag tycker den är väldigt fin.

One thought on “Höst i växthuset

Kommentera

