Kor och lite annat.

I dag har jag och kameran flummat in på kor eller rättare sagt nötkreatur. Kan ha en viss betydelse att min bror just håller på att avveckla sin besättning. Kor som alltid vart en självklar del av livet runt både pappa och honom ska inte finnas i mitt föräldrahem längre. Ett klokt beslut av honom, dålig lönsamhet och trött och sliten så finns ingen annan utväg.
Just dessa bilder är inte på hans kor men det kommer säkert fler kobilder den närmaste tiden.




I dag har jag hackat upp de sista potatisarna. Så nu väntar landet på en sista rensning och höstgrävning.

I veckan har jag kokat två olika sorters chutney, en på rabarber och en med gröna tomater. Rabarber var andra omgången så den vet jag är god. Den med gröna tomater var så där men enligt receptet ska den mogna i ett par månader så vi får väl hoppas att den blir god till slut.

I eftermiddag har jag röjt lite i växthuset, tomatplantorna sjunger på sista versen och några har redan åkt ut. Nästa år ska jag inte ha lika många, det märks att det vart för trångt och jag har inte kunnat ha full koll. Det är lätt att sätta för mycket när allt är smått och det är så roligt. Snart flyttar solstolarna in och växthuset blir mysrum igen.
Till sist en bild på höstplanteringen på altanen.

I morgon blir det en tur till Frillesås för att hämta en larvmotor till ena grävmaskinen. Och när jag ändå är åt det hållet blir det en sväng till Ullared.

One thought on “Kor och lite annat.

Kommentera

