Fototriss 170 ”I fokus”

Mannen hade en ide om att åka in till Götet och fotografera affärshuset Focus men det fick bli tre bilder från min lediga måndag. Har jobbat i helgen men i dag har jag haft en skön ledig dag med surdegsbak, lite foto, sol och ett besök hos pappa på sjukhuset. Som det ser ut nu ska han flytta till kortidsboendet på Vikadamm på onsdag. Känns väl lite kluvet att ha honom på jobbet men jag vet ju att han kommer att få den bästa vården av mina fina arbetskamrater.

Förmiddagens fokus var på surdegsbaket, har fått riktigt fin fart på vetesurdegen och brödet blev kanon.



Om man inte orkar sätta fart kan man alltid sätta en deg och så kan man ta kameran och gå ut i det härliga vårvädret en stund medan det jäser. När brödet är klart känner jag mig riktigt duktig fast jag egentligen har haft en slödag.
Fler trissar på ämnet ”I fokus” hittar du här.

4 thoughts on “Fototriss 170 ”I fokus”

Kommentera

